Informasjon om angrerett.

I henhold til angrerettslovens bestemmelser kan du angre kjøpet fra kjøpsøyeblikket og inntil 14 dager etter at du har mottatt leveransen. 

 

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.

 

Passiv handling.

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.

 

Retur av defekte varer.

-Om varen er skadet under transport med Posten, skal følgende gjøres.

-Du må ta vare på emballasje samt produktene.

-Send oss en epost på at det kommer en retur og grunnen til info@essensbeauty.no.

-Når du har fått godkjent retur går du til posten med den skadde forsendelsen og emballasjen.

-Sammen med posten skriver du ut en skademelding.

-Postens skademelding sendes til essens beauty sammen med godkjent retur ifra essensbeauty.no sammen med den skadde varen.

 

Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng til når du har hentet/mottatt produktet.

 

Returer sendes til:

 

essens dagspa

avd. beauty

Storgt. 85

9008 Tromsø